Bielska okręgówka ma tytularnego sponsora!

17.03.2016
Profi Credit Bielska Liga Okręgowa - pod taką nazwą toczą się w tym sezonie zmagania bielskiej "okręgówki". Sponsor tytularny na szóstym szczeblu rozgrywek to ewenement w skali kraju. - Wiele osób ze Śląskiego ZPN pyta mnie jak to się udało. Na zewnątrz taki ruch jest odbierany bardzo pozytywnie - mówi Czesław Biskup, Prezes Beskidzkiego Okręgowego Związku Piłki Nożnej w Bielsku-Białej.
Dla klubów z reguły starających się związać koniec z końcem każdy zastrzyk gotówki jest istotny. Tymczasem umowa pomiędzy firmą Profi Credit a BOZPN gwarantuje, że każda z 16 ekip grających w Profi Credit Bielskiej Lidze Okręgowej po zakończeniu rozgrywek otrzyma finansowe wsparcie. W zamian kluby zobowiązane są tylko do ekspozycji przygotowanych przez sponsora bannerów reklamowych. - Był pomysł, by pieniądze dzielić w zależności od miejsca, na którym ukończą ligę poszczególne zespoły. Uznaliśmy jednak, że lepiej bardziej uczciwie będzie podzielić kwotę przekazaną przez sponsora na szesnaście równych kawałków - tłumaczy prezes Biskup.

W klubach z zadowoleniem przyjęto możliwość dodatkowego podreperowania budżetu. - Każda pomoc jest cenna. Działając tyle lat w sporcie sam dobrze wiem, jak ciężko jest zachęcić sponsorów do inwestowania w mniejsze kluby - przyznaje na łamach portalu SportoweBeskidy.pl Andrzej Sadlok, prezes Pasjonata Dankowice. Jego słowa potwierdza sternik LKS-u Leśna, Artur Wandzel. – Każdy sponsor, chcący przekazać jakiekolwiek środki na rozwój sportu jest na wagę złota. Nie ukrywam, że każdy grosz się dla nas liczy. Pracujemy z młodzieżą i na nią stawiamy, a szkolenie na odpowiednim poziomie wymaga finansowych nakładów – podkreśla prezes Wandzel.

- Podpisanie umowy z tak dużą firmą, jak Profi Credit trzeba traktować w kategoriach sukcesu. Widać, że Spółka inwestuje w rozwój sportu na wielu poziomach. Niedawno zostali przecież głównym sponsorem, grającego w siatkarskiej Orlen Lidze, BKS-u. Trudno też powiedzieć, że współpraca z Profi Credit ma charakter bardzo komercyjny. Sponsor eksponuje banery na lokalnych boiskach. Chcemy przez to podkreślić, że nawet rozgrywki w szóstej lidze piłkarskiej, mogą być inicjatywą zauważaną przez poważne międzynarodowe przedsiębiorstwa – zauważa prezes Biskup.

Przeczytaj również