Ruch jak Barcelona

24.07.2008
Partnerem chorzowskiego klubu została Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jej logo zostanie umieszczone na koszulkach "Niebieskich".
O nawiązaniu oficjalnej współpracy Ruchu z fundacją poinformowano dziś w Warszawie na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej.

- Nie chcemy, aby futbol w Polsce kojarzył się jedynie z korupcją i pseudokibicami na stadionach. Ruch Chorzów wraz z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy chcą jako pierwsi wypracować standardy niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa na stadionach, tak aby przywrócić piłce jej dawną magię, którą będą mogli cieszyć się najmłodsi wraz z rodzicami i dziadkami - podkreśliła Katarzyna Sobstyl, prezes chorzowskiego klubu.

Klubem, który podarował najcenniejsze miejsce reklamowe na swoich koszulkach na rzecz organizacji charytatywnej była słynna FC Barcelona, która nawiązała współpracę z UNICEF-em. Umowa między Ruchem i fundacją Jerzego Owsiaka potrwa co najmniej rok. - Marzy mi się, by każdy mecz piłkarski był wielkim świętem sportowej, pokojowej rywalizacji, by na stadionach zapanowała kiedyś atmosfera wzajemnej tolerancji, życzliwości i przyjaźni - stwierdził Jerzy Owsiak, człowiek nadający ton WOŚP. Otrzymał on symboliczną koszulkę Ruchu z numerem "17", jako że w tym roku orkiestra będzie grała właśnie po raz siedemnasty.

Nadmieńmy, że WOŚP zajął na niebieskich koszulkach miejsce, które zwolniła firma odzieżowa Reporter. Postanowiła ona po czterech latach zakończyć współpracę. Założyciel Reportera i późniejszy udziałowiec tej śląskiej firmy, Mariusz Klimek nadal jest najważniejszą osobą na Cichej, gdyż posiada pakiet większości udziałów Ruchu Chorzów SA.
autor: Krzysztof Kubicki

Przeczytaj również