Medialne bezkrólewie w Zabrzu

07.12.2016
Czy klub sportowy - utytułowany i medialny - może funkcjonować bez rzecznika prasowego? Górnik Zabrze pokazuje, że można.
Norbert Barczyk/Press Focus
Na początku sezonu rzecznikiem prasowym Górnika był dziennikarz Rafał Kędzior, znany z pracy w Orange sport. Były redaktor naczelny SportSlaski.pl zrezygnował jednak z pełnionej funkcji i na konferencji po sierpniowym meczu z Legią Warszawa pożegnał się z przedstawicielami mediów. Dzisiaj pracuje w GKS-ie Katowice jako kierownik działu marketingu.

Obowiązki rzecznika przejął inny dziennikarz, Marcin Król. Redaktor naczelny "Nowin Zabrzańskich" miał zajmować się mediami 14-krotnego mistrza Polski tymczasowo, do czasu wyboru nowej medialnej "twarzy" Górnika. Problem w tym, że takiej osoby nie ma do dzisiaj. Co więcej, w biurze prasowym została... jedna osoba. Nie ma już klubowego fotografa, a osoba odpowiedzialna wcześniej za GórnikTV od dłuższego czasu zajmuje się działem ticketingu.

Kilka lat temu Górnik posiadał jeden z lepszych działów medialnych w Ekstraklasie. Na oficjalnej stronie wręcz taśmowo pojawiały się kolejne artykuły z życia pierwszej drużyny i młodzieży. Były relacje na żywo ze wszystkich spotkań ligowych, ciekawostki, galerie i wywiady, a nawet telewizyjne transmisje na żywo ze sparingów. Dzisiaj jest do tego poziomu daleko. Trudno by było inaczej, skoro brakuje ludzi. Marka jednak robi swoje i 14-krotny mistrz Polski króluje w I-ligowych raportach Press-Service. Inna sprawa, że pojawiające się w internecie i prasie artykuły są często z kategorii tych niezbyt pożądanych - w ostatnim czasie nie brakowało przecież konfliktów i kolejnych informacji o zadłużeniu.

Kiedy w klubie pojawi się rzecznik? Na razie zarząd rozmawia z kandydatami, którzy przesłali CV. Nie udało się znaleźć (a w niektórych przypadkach porozumieć) odpowiedniej osoby bez konkursu, dlatego też Górnik wysłał ogłoszenie, które ukazało się m.in. na stronie oficjalnej, w serwisie pracuj.pl oraz w "Sporcie" i "Przeglądzie Sportowym". Oczekiwano m.in. co najmniej 5-letniego doświadczenia w PR, w tym 2-letniego doświadczenia w roli rzecznika prasowego, wysokiego tempa pracy i umiejętności działania w sytuacji kryzysowej. Ta ostatnia zdolność jest przy Roosevelta jedną z kluczowych...
źródło: SportSlaski.pl

Przeczytaj również