Bilety za złotówkę i szalik gratis. Jaki był efekt?

19.03.2018
Powrót zimy miał wpływ na frekwencję na stadionach. Najgorzej było w Rybniku i Tychach, najlepiej w Gliwicach i Chorzowie.
piast-gliwice.eu
Piast Gliwice po derbach z Górnikiem Zabrze ruszył z kampanią "Zawsze z Piastem". W jej ramach opublikowane zostały materiały video oraz ogłoszono, że bilety na mecz z Zagłębiem Lubin będą kosztować tylko jedną złotówkę. Ponadto, do wejściówki dodawany będzie szalik z hasłem kampanii. Jaki był efekt tej akcji? Na obiekcie przy Okrzei pojawiło się 5397 fanów. Zgodnie z karą Komisji Ligi, zamknięte były sektory za bramką. Karę ominęli sympatycy Górnika Zabrze, którzy mimo zakazu w dużej grupie pokazali się w Kielcach.


Fot. Torcida Górnik/Facebook

Niespełna tysiąc mniej ludzi - 4552 - przyszło na mecz Ruchu Chorzów z Podbeskidziem Bielsko-Biała. "Górali" wspierała 60-osobowa grupa kibiców. Bardzo słabo wyglądały trybuny w Tychach, gdzie pojedynek GKS-u ze Stomilem Olsztyn obejrzało tylko 1649 fanów. II-ligowe starcie ROW-u 1964 Rybnik z Radomiakiem Radom oglądało 407 widzów.

Frekwencja w regionie - 2018 rok (średnia - łączna liczba widzów - liczba meczów)
1. Górnik Zabrze - 10 375 - 31 126 (3)
2. Ruch Chorzów - 4676 - 9352 (2)
3. Piast Gliwice - 4387 - 17 546 (4)
4. Podbeskidzie Bielsko-Biała - 3766 - 7532 (2)
5. GKS Katowice - 3000 - 3000 (1)
6. GKS 1962 Jastrzębie - 2113 - 2113 (1)
7. GKS Tychy - 2006 - 4012 (2)
8. Odra Opole - 1585 - 1585 (1)
9. ROW 1964 Rybnik - 407 - 407 (1)
źródło: SportSlaski.pl

Przeczytaj również